fredag 10 augusti 2012

Ride of Hope, etapp 7

Idag hade vi bättre väder än de senaste dagarna - delvis motvind och lite regn. Bättre, ja. Tidigare har cykelvädret påmint om en kust-till-kust-cykling i Skottland.

Sista två kilometrarna hade vi rent av en värmande sol.

Vi har tagit oss till Katrineholm nu. Färden gick först med viss motvind på platta, raka vägar från Linköping till färjan över Bråviken. Efter proviantering där väntade en backe som jag minns från min förra resa - då åkte jag den i vardera riktning med ca tre veckors mellanrum. Denna gång var riktningen uppför. Det är en lång, seg backe, och min vana trogen kunde jag inte annat än att trampa på rätt bra uppför.

Det som väntade sedan var de fruktansvärt fina och väldigt kuperade sörmlandsvägarna upp mot Katrineholm. Det blev en ordentlig genomkörare för benen.

Jag körde i samma grupp som igår och även idag bjöd den på rolig cykling i ett väl fungerande samarbete. Det är en skön känsla när det mesta klaffar i klungan.

Dagens etapp i siffror:

Distans: 152,45 km
Tid: 5:30:22
Medelhastighet: 27,7 km/h
Maxhastighet: 57,8 km/h

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar