måndag 13 augusti 2012

Halvt tillbaks i verkligheten

Så här dagen efter min cykelresa var det meningen att jag skulle kasta mig rakt ut i verkligheten med dess pappershögar på kontoret och mängder av kaffekoppar. Men jag stötte på problem.

1. Cykeln kärvar efter 210 mil. Jag hade planerat att lämna den i Stockholm för att hämta den nu i helgen och sticka ned till Kalmar för Ironman. Nu när den mäste fixas spricker planen. Blev fast med nattligt cykelmek i Stockholm igår, och resan hem blev således senarelagd till idag. Försening till jobbet. Framhjulet får följa med till Eskilstuna för vidare behandling.

2. Min hemnyckel är på vift. Jag kommer alltså ha vissa svårigheter att byta till jobbmässiga kläder när jag kommer hem till Eskilstuna. Nu är jag och mitt kära framhjul ute och shoppar jobbkläder. Dusch finns på jobbet.

Pust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar