söndag 19 augusti 2012

Ironmanbankett och prominenta bekanta

Det bjöds på god mat och underhållning på banketten som startade kl 14 idag. Vid prisutdelningen visade det sig att jag har ett par riktigt duktiga triathlonbekanta:

Först ropades Lena Karlsson upp på scenen. Hon är den enda i triathlonklubben i Eskilstuna som jag hunnit träffa ännu, och hon knep SM-guldet i sin klassen 50-54 år. Henne kommer jag få glädjen att träna med framöver.

Senare ropades Emma Graaf upp. Henne tränade jag simning med i mina dagar i IK Fyris i Uppsala. Jag visste att hon var bra, men inte att hon var SÅ bra; hon knep SM-silvret i huvudklassen, efter en runda på 9:51:50. Inte illa!

Jag passade på att hälsa på båda. Kul, då har man en fot i Ironmanvärldens finkretsar! Saknas bara egna flashiga tider. Kanske man skulle göra en seriös satsning för att få ned tiden till nästa år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar