onsdag 1 augusti 2012

Noll stjärnor till nattens campingupplevelse

Så här trevligt ser det ut nära Sjön Bolmens camping. Men inte på campingen. Den består av en bit mark i en tråkig skogsbacke, utan sjöutsikt, där man tydligen ska slänga upp sitt tält. Ingen service. En dusch som man inte vill använda för att den luktar, eventuellt urin. Jag vaskade av mig i sjön istället. Jag betalade 200 kr. För vad? Jo möjligheten att använda en toalett, vilket jag inte gjorde.

Hade jag vetat så hade jag campat i naturen, som är betydligt vackrare. Men jag är ändå glad att jag inte gjorde det, för på campingen bondade jag med en holländsk hydrolog (alltså en expert på vattenflöden ovan och under mark). Det kanske inte är alla som ser storheten i holländska hydrologer, men det gör jag, och som miljöjurist har man mycket att prata med en sådan om.

Nu ska han och hans flickvän på mitt tips och med min karta åka och titta på Stora Mosse nationalpark. Ett eldorado för en hydrolog! Själv ska jag återansluta till vägarna utefter E4:an och nedåt för att så småningom vika av nedåt Vittsjö. Jag har en känsla av att campingen där håller en helt annan standard.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar