torsdag 26 juli 2012

Summering av dag 1

När jag lämnade Eskilstuna visste jag inte riktigt vilket tempo jag kunde väntas hålla med tanke på både form och packning. Så jag la mig bara på en bekväm, hållbar ansträngningsnivå också fick det bli som det ville med tempot.

Nog för att jag inte direkt har bråttom, att jag har en del packning att släpa på och att jag inte är i mitt livs bästa form, men lite besviken blev jag allt när medelhastighetsmätaren började stabilisera sig under 14 km/h. Det var inte förrän jag noterade en viss diskrepans mellan min uppmätta distans och vägskyltarnas påstådda distans till Eskilstuna som jag började ana oråd. På nåt sätt har jag ställt om mätaren till att visa miles. Och nu lyckas jag inte ställa tillbaks den, så jag får räkna om allt.

Omräknat blir dagens facit följande:

Distans: 66,51 km
Tid: 3:07:19
Medelhastighet: 21,2 km/h
Maxhastighet: 42,0 km/h, vilket egentligen är lite för snabbt när man har släpet bakom.

Bilden som jag råkade slänga in i detta inlägg visar fyra av de stora hinkar som tidigare transporterats på kalklinbanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar