onsdag 25 juli 2012

Middag med mina nya vänner

Engelsmännen, som vid närmare utfrågning visade sig vara en engelsman och en kanadensiska, hade passerat mig under min utflykt till kalkbrottet och var redan hemmastadda när jag kom till campingen. Det första som mötte mig där var en i personalen som sa att engelsmännen hade bett henne att skicka mig i deras riktning. Men jag tog en folköl och en macka först.

När jag kommit i ordning med tältet gjorde jag dem sällskap på stranden för tillagning och intag av middag. Sen satt vi där tills himlen såg ut som avbildat ovan. Som sagt, Hjälmaren är det inget fel på.

Det var ett inspirerande möte. Deras cykelresa från Balkan till Stavanger är bara en försenad avslutning på ett desto större äventyr - en ett år lång cykelresa genom Centralasien.

Som extra grädde på moset är hon gravid i sjätte månaden. Hatten av.

1 kommentar:

  1. Ja, uppenbarligen finns det människor som är ännu mer galna än du. :) De får allt skynda på hem innan magen helt sätter stopp för trampandet...
    Vacker bild!

    SvaraRadera