tisdag 14 juli 2009

Resesällskap


Det har gänget träffade jag på mellan Nyköping och Kvarsebofärjan. De hade punka på ett LVG-däck, men saknade reservslang. Jag hjälpte dem genom att byta till en av mina slangar. Det visade sig att de hade kört hela vägen från södra Stockholm samma dag, och de hade fortfarande flera mil kvar. Vi gjorde inte sällskap till en början, men det visade sig snart att vi alla skulle till Stegeborg, så sista biten åkte jag med dem. Jag försökte intala dem att de har vad som krävs för att bli tävlingscyklister, men de ville nog mest hem och sova i stället för att tänka på sånt... Men faktum är att det är så som många idrottsmän föds - man upptäcker att man inte riktigt har några gränser, och tar det vidare därifrån. Vi får se om det blir några cyklister, löpare, alpklättrare eller rent av tennisspelare av dem. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar