torsdag 30 juli 2009

Kullaberg och Skäret


Så fick jag äntligen min jordgubbssaft på Flickorna Lundgrens café på Skäret. Den smakade precis som jag minns den, och jag tycker synd om alla som kommer dit och bara dricker vanligt kaffe. Jag lämnade större delen av packningen i Ängelholm idag. På så vis blev klättringen upp till Kullens fyr en smula lättare. Det var ändå en ordentlig genomkörare. Det blev en heldag; jag gav mig av vid ett och kom hem till tältet vid halv elva på kvällen. Tur att man i strid med estetiska konventioner har införskaffat lysen till hojen. Dagstotalen blev 9 mil.

1 kommentar:

  1. Ja Göran nu har du besökt en hel del av det som familjetraditionen påbjuder. Härligt att du kom till jordgubbssaften och det goda fikabrödet! Kullens utsikt är ju härlig, hoppas du hade bra väder.
    Kram mamma

    SvaraRadera