torsdag 23 juli 2009

Kalmar


Jag åkte över bron i stället för att stanna i Färjestaden. Det ångrar jag inte en sekund. Kalmar är jättefint och det passar mycket bättre att bo här där allt jag behöver finns. Igår satt jag på en parkbänk i Kalmar och tänkte på hur bra jag har det. Sen slog det mig att de flesta nog skulle tycka helt annorlunda i min situation; jag har nästan inga pengar kvar, jag äter torftig stormköksmat, jag sover i ett litet tält och jag känner ingen här. Men det handlar bara om vilken inställning man har till saker och ting, och jag stormtrivs på min resa. Fast jag sörjer ju inte över att lönen kommer in på kontot i natt. Det ska firas med restaurang!

1 kommentar:

  1. Härlig inställning Göran! Det gäller att njuta av stunden som du gör.Det låter inte dumt med lite mer pengar i kassan heller!Jag har inget minne av att jag varit i Kalmar. Ska visst finnas fina nybyggda hus i ett område ute vid vattnet/hamnen(?) någonstans. Något att inspektera? Kram,kram

    SvaraRadera