måndag 27 juli 2009

Dag 16 del 2 - Turen


Det var en riktig kulturrunda som Tommy bjöd på. Bland annat gick färden genom snapphanemarker och förbi Harry Martinsons barndomshem (bilden). Vi gjorde inte många stopp, utan pinnade på rätt bra, och rätt vad det var så var vi rätt djupt in i skånemyllan, något jag inte räknat med att vara förrän efter morgondagens etapp. Dagens cykling slutade på 139 km med 6h 21 min effektiv cykling, alltså en snitthastighet på 21,9 km/h. Jag tror detta får räknas som mitt tuffaste träningspass med cykeln än så länge; det längsta jag cyklat tidigare är 15 mil, men det var utan packning. I avdelningen kuriosa kan nämnas att det var under det passet jag vurpade och slog knäet, vilket i förbifarten upplysningsvis ska sägas att det inte tycks bereda mig några bekymmer längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar