onsdag 15 juli 2009

Dag 5 till ända


Ett litet självporträtt där perspektivet gör att jag ser ännu smalare ut än jag redan är... Idag blev det 96 km från Stegeborg till Linköping via omvägar. En snäll man vid namn Per hjälpte mig navigera ut från Linköping, varpå jag hittade en tältplats. Per, som jobbar som målare vid slottet här i Linköping, hade varit med en polare och kollat in slottet i Kalmar. Om ett tag hoppas jag göra detsamma. Jag har träffat många trevliga människor utefter vägen. Enda gången jag känner mig lite ensam är när jag kämpar med att resa tältet i tidskamp mot solnedgången. Just då skulle det sitta fint med lite sällskap. Men annars trivs jag som fisken i mitt eget sällskap, med lite extra krydda av alla trevliga människor jag möter under resans gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar