söndag 13 december 2009

Luciatåg vid bassängen

Dagens träningspass fick skjutas upp med si sådär en halvtimme, för när jag gick in till simbassängen var där fullt av folk. Inte i bassängen, utan på läktarna vid sidan om. Det var nämligen dags för Uppsala Simsällskaps luciatåg. Folk kommenderades upp ur vattnet, varpå ljuset släcktes. Därefter tågade simklubbens juniorer in och ställde sig att riva av några välkända luciadängor. Det var riktigt fint, tyvärr satt jag i fel ände av bassängen och hörde därför mest porlandet av vattnet i avrinningsrännorna. Tänk att det låter så mycket om en simhall. Förvisso har jag hört ljuden förut, men aldrig tänkt på dem innan hela hallen tystnade i väntan på luciatåget.



Träningen gick bra. Det är fortsättningsvis många saker som inte sitter, men jag känner att jag betar av problemen successivt. En av övningarna idag var att simma 4 * (25 crawl + 25 bröst) där första crawl-längden skulle simmas i tretakt, andra i femtakt, tredje i sjutakt och fjärde i niotakt. Takten anger hur många armtag man tar mellan varje andetag, dvs tretakt innebär att man andas vid var tredje andetag. Det gick... sådär. Femtakt klarade jag bitvis, men sjutakt var inte att tänka på. Jag fuskade lite med att simma fyrtakt, och att det gick så bra som det gjorde ser jag ändå som en framgång, med tanke på att jag vanligtvis tycker tretakt är svårt nog.

Dagens sista två längder crawl kändes inget vidare alls. Men Kroon sa att de var de bästa han sett mig göra. Där ser man.

Bildkälla:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar