söndag 22 juli 2012

Nya Ride of Hope-tröjan samt Juliaresan

Jag har aldrig utgett mig för att vara nån fotomodell, men så här ser tröjan i årets Ride of Hope-kollektion ut på en vanlig dude. Ett överskott av försäljningen går till Barncancerfonden, och tröjan är en magisk biljett till en fantastisk gemenskap RoH-cyklister emellan.

In other news: Ikväll fick jag chatkontakt Beatrice från Juliaresan. Det är fyra tjejer som är ute på sitt livs cykelresa från Östersund till norra Öland för att hedra sin vän Julia som hastigt gick bort i cancer i början på året. På vägen passar de på att samla in pengar till Barncancerfonden, och det verkar gå riktigt bra för dem! Nu satt de på hotellet i Linköping och sedan ska de vidare till Kalmar och slutligen till norra Öland.

De kommer även att delta i den sista etappen av Ride of Hope, mellan Uppsala och Stockholm den 12 augusti. Jag ser verkligen fram emot att träffa dem då. Några av mina RoH-kamrater har redan varit ute och hälsat på dem på deras resa.

Alla fyra är nya som cyklister, men jag har en känsla av att de kommer att synas mer i framtiden. De har i vart fall en självskriven hedersplats i alla Ride of Hope-sammanhang!

All heder och support åt dessa tjejer och att de inte bara hedrar sin Julia med ord utan verkligen skapar något konkret i hennes minne, något som skapar mycket mer nytta än bara de pengar de samlar in (vilket inte är ett litet bidrag i sig - de har redan dragit in mer än en kvarts miljon kronor!). Om du inte redan har gjort det, surfa in på deras hemsida juliaresan.se och titta på deras presentationsvideo nedan. Skicka gärna ett bidrag till deras insamling också (insamlingen sker tryggt och bra på Barncancerfondens hemsida och man kan skänka små och stora belopp både via sms, direktbetalning och med kontokort). Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar