söndag 29 juli 2012

Cykelresans femte dag

Den klurigaste navigationsutmaning som en cykelresenärer ställs inför är att ta sig ut ur tätorter. Alla vägar leder in i centrum, men vilken av alla tusen vägar ut leder i rätt riktning? Min väg ut ur Jönköping blev knappast den kortaste, inte heller den plattaste eller mest asfalterade. Däremot gick den via en kaffe på en golfrestaurang och rakt över golfbanan med guidning av en golfbil. Alltid något.

Jag kom fram till Vaggeryd just i tid för att se slutkilometrarna i OS-linjeloppet över en kaffe hos vännen Frippe, även känd som Omalley.



Pinnade sedan vidare till sjön Flaten, där jag ska stanna i två nätter. Imorgon kopplar jag loss cykeln från trailern och cyklar de blott 6 kilometrarna till Store Mosse nationalpark. Där planerar jag att vandra ett par timmar. Aktiv vila igen, således.

Dagens etapp i siffror:

Distans: 67,72 km
Tid: 3:07:36
Medelhastighet: 21,7 km/h

1 kommentar:

  1. Ta hand om dig malakidos:) Såg först nu att du är ute på vift. Hade jag vetat så hade du kunnat skjusa mig i en kärra eller nått också:) Tänk att jag inte är förvånad över att just du gör en sådan schysst sak! Puss & kram
    /Irfan

    SvaraRadera