tisdag 14 april 2009

88 km solo

Det var tänkt att jag skulle ut med arbetskamraterna och cykla 7.5 mil, men de bangade en efter en, så det vart bara jag kvar. Med hjälp av google maps lade jag en runda som skulle vara ca 85 km lång, också bar det av. I videon nedan har jag cyklat 43 km och tar en liten paus.



Det blev en paus till vid ICA i Almunge, samt ett kort stopp för stretching vid en busshållplats. Sista milen var tung, men jag höll ett hyffsat tempo hela vägen. Till slut visade distansmätaren 88 km och medelhastigheten var 27.4 km/h. Helt klart bättre än jag hade väntat mig kunna hålla, med tanke på att jag just kommit igång med träningen. Det ser ljust ut!

Sträckan var bra. Många fina landsvägar där det bara var att ta sikte på horisonten och trampa på. Denna runda kommer jag att använda mig av igen!


View Larger Map

Vet inte varför kartan blir så inzoomad. Zooma ut, så syns hela rundan. Kartan stämmer inte exakt, det blev lite omvägar i slutänden. Markörerna på kartan visar på ett ungefär var jag tog mina två längre pauser.

4 kommentarer:

  1. Is this thing on?

    SvaraRadera
  2. Funderar på om jag ska orka gå ut till förrådet o se om racen står kvar... Hm. Du får nog ta o inspirera med ytterligare ett inlägg först!

    -M

    SvaraRadera
  3. Klart du ska! Räcker det med ett kommentarsinlägg? Dra ut när jag cyklat halva vägen till dig, så möts vi på trekvarts o cyklar tillbaks till dig, det borde bli lagom! =)

    SvaraRadera
  4. Härligt o se att du rör på dig!
    Håll mig uppdaterad och se till att Stene och Öhman får en match nere i Jönet!
    Hälsar/Dsilna

    SvaraRadera