onsdag 10 mars 2010

Min simteknik genom kameralinsen

Jag har gått oerhört mycket framåt i min simning. Nu känner jag att uthålligheten finns och jag börjar hitta en teknik som känns avslappnad och hyffsat effektiv. Nu ska jag skifta över en del av mitt fokus till löpning och cykling igen, för jag känner att simningen funkar. Hittills har jag spenderat all träningstid i bassängen.

I måndags körde vi lite filmning under träningen med IK Fyris Triathlon. Väldigt nyttigt att se hur det ser ut när man simmar. Vissa saker ser jag ju själv, men jag uppskattar alla kommentarer på min teknik.

Video nr 1

P3080020 from Martin Rölin on Vimeo.



Jag säger i början av klippet att min vändningsteknik är allt annat än bra, och tur är väl det, för min andra vändning i detta klipp är, just det, allt annat än bra. "Vad sa jag om mina vändningar?" lyder min replik, varvid jag anser att jag slätat över min egentligen ganska stora skam. Tråkigt nog har det hänt att jag gjort just sådana här vändningar ett antal gånger, oftast med folk på alldeles för kort håll. Osnyggt, men fåfängan lämnar jag vid poolkanten när jag tränar simning. Det ser inte alltid vackert ut, helt enkelt.

Video nr 2

P3080021 from Martin Rölin on Vimeo.



Video nr 3

P3080022 from Martin Rölin on Vimeo.



Delfinkicken vid frånskjutet har i stort sett ingen effekt, och det slutar med att jag tappar nästan all fart och mer eller mindre flyter upp till ytan. Men det finns säkert mer att säga om detta klipp. Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar