lördag 13 februari 2010

Krig i bassängen

Igår och idag var Fyrishov stängt för oss vanliga simmare, då det var stora tävlingar där. Så det blev till att simma i Gottsundabadet. Igår var det en riktigt positiv upplevelse, men det var desto stökigare idag. Av någon anledning fanns bara en bred bana för motionssimmare, resten var för bad och lek. Simbanan hade med fördel kunnat delas upp i två. Som det var nu så trängdes motionärer av alla typer, från damen som simmade högst märkligt och fruktansvärt långsamt, via ett par långsamma bröstsimmare och en som envisades med att blindsimma rygg mitt i trängseln, till ett par tjejer som crawlade på rätt bra och, glädjande nog, mig som var snabbast i bassängen.

Dock inte bäst, crawltjejerna simmade betydligt bättre. Men jag börjar känna mig som en riktig simmare nu i vart fall.

Släng in ett knippe badungar, en del av trotsigt tonårssnitt, i mixen. Jag blev påsimmad ifrån sidan, nästan hoppad på (bomben style) och det var en kille som stod stilla mitt i banan och tjafsade med badvakten. Det var krig i bassängen, kort sagt. Det blev en fruktansvärd massa omkörningar, ofta i tre filer, inte sällan följda av små tillbud. Jag fick någons fingrar i ansiktet, och flera gånger fick jag avbryta simmet för att det var omöjligt att köra om. Jag fick se det som träning inför en trång simsträcka i ett triathlon.

Bekantade mig genom gemensamma svordomar med en medsimmare. Han passade på att ge mig några tekniktips - tänka på att inte skära över i handisättningen och att attackera vattnet mer.

Över lag ett helt OK pass om man bortser från allt stök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar