måndag 7 september 2009

En halv vurpa

Jag hade en händelserik resa hem från jobbet häromdagen. Först inledde jag med en punktering. Efter att jag fixat den och kommit igång igen var jag nära att vurpa. Det hände när jag stod upp i pedalerna och trampade på ganska bra. Båda fötterna klickade ur pga att kedjan hoppade, men jag landade med fötterna på asfalten i full fart och tappade märkligt nog inte balansen. Jag lyckades i stället glida ett flertal meter på fötterna medan jag balanserade cykeln med styret. Jag fann mig alltså utförande någon form av ofrivillig crossover mellan cykling och vattenskidor...

In other news, jag har kommit igång med styrketräning igen, vilket känns mycket bra. Ikväll blev det en timmes motionscykel framför en film på TV:n och därefter en halvtimmes styrka. Ibland orkar man inte ge sig ut på vägarna, men det behöver ju inte hindra att man tränar ändå!

2 kommentarer:

  1. Hola Bandola!
    Nya klossar till skorna?
    Allt väl hoppas Punkamannen.

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Ja, det slet rätt ordentligt på klossarna, men det går att cykla på dem ännu vilket gör att det inte är akut. Och är det inte akut så brukar det få vänta några dagar...

    Punkamannen var ju ett passande smeknamn. Men du misstas lätt för en pistolman med de punkor du drar på dig! =)

    SvaraRadera